نشست تخصصی محله‌های تهران در عصر قجر با حضور علاقه‌مندان و سخنرانی داریوش شهبازی تاریخ‌پژوه و مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به‌همت موزه‌ی نقشه برپا شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صبح امروز عده‌ای از سربازان از موزه ورزشگاه نقش جهان بازدید به عمل آوردند.
پی اس وی توانست اولین جام قهرمانی فصل را که نقش اسطوره فوتبال هلند و جهان به روی آن نقش بسته بود را به موزه افتخاراتش اضافه کند.
معاون صنایع دستی کشور در بازدید از نمایشگاه دست‌آفریده‌های عاشورایی از راه‌اندازی موزه آئینی صنایع دستی ویژه محرم خبر داد.
نقش برجسته ساسانی که سال ۶۸ از ایران ربوده شده بود قرار است پس از نمایش در موزه ملی، به موزه دوران اسلامی انتقال پیدا کند.
نقش برجسته ساسانی پس از استرداد به ایران در موزه ملی ایران رونمایی شد. از امروز این نقش برجسته در معرض دید عموم قرار دارد.
رئیس اداره اموال منقول فرهنگی و تاریخی گفت: به دلیل عدم انتقال ویروس به سایر اشیای موزه، نقش برجسته ساسانی به مدت ۴۸ ساعته قرنطینه و پس از آن برای نمایش در موزه ملی برنامه‌ریزی می‌شود.
استرداد نقش برجسته ساسانی به ایران، مرمت های ناصحیح مسجد ورامین، دعوت به بازدید از موزه های دفینه و برگزاری شورای حکام صنایع دستی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
رئیس موزه خوشنویسی سازمان زیباسازی شهر تهران از فعالیت این مجموعه در تمام ایام هفته خبر داد.
کارشناس موزه گفت: یک جامعه وقتی به پایداری می‌رسد که بتواند همواره به سمت زیست بهتر افراد جامعه اش حرکت کند.
مراسم رونمایی رسمی از مجوز موزه افتخارات باشگاه سپاهان به مناسبت روز جهانی موزه برگزار شد.
سفیر ایران در کنیا گفت: برای معرفی قوم بلوچ و اقداماتی که آنها در کنیا انجام داده اند، موزه ای در قلعه مسیح شهر مومباسای کنیا با توضیحاتی به زبان انگلیسی و فارسی راه‌اندازی شد.
کتابخانه و موزه ملی ملک (موقوفه آستان قدس رضوی) برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، تعدادی محدود از متقاضیان دانش‌آموخته دانشگاهی را برای گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی به صورت امریه می‌پذیرد.
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به صورت استثناء شنبه ۲ اردیبهشت و در ایام عید سعید فطر، باز است.
براساس قرارداد اجاره بین میراث فرهنگی مازندران و حوزه علمیه بابل، اجاره موزه بابل به صورت ماهیانه یا سالانه توسط میراث فرهنگی پرداخت می شود تا این موزه همچنان با کاربری قبلی فعالیت کند.
آئین افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح برگزار شد.
بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی 11 سال بعد از کسب طلا و نقره المپیک لندن، پرچمی که روی سکوی قهرمانی در دست داشتند را به موزه ورزش اهدا کردند.
موزه ملی آثار تاریخی هلند از کشف گنجینه بی‌نظیر یک‌هزار ساله متشکل از چهار گوشواره طلا، دو تکه ورقه طلا و ۳۹ سکه نقره توسط یک مورخ هلندی خبر داد.
وب‌سایت موزه حمل و نقل لندن در این‌باره اینطور توضیح می‌دهد: «این نقشه با بزرگ جلوه دادن نواحی مرکزی نسبت به نواحی دورافتاده، استفاده از خطوط عمودی، افقی و مورب ۴۵ درجه، کار را بسیار ساده کرده و همچنین ایستگاه‌های تبادلی را نیز برجسته کرده است.»
معاون میراث‌فرهنگی استان تهران از تعطیلی موزه «رضاعباسی» در روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه خبر داد.
امروز تصویری از مجسمه تختی منتشر شده که نشان می‌دهد کراوات تختی از لباس او در این مجسمه حذف شده است. معلوم نیست این اقدام از سوی چه کسی صورت گرفته است.
موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران از تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی تعطیل است.
سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران نگهداری ۸۰۰ شیت نقشه در گنجینه موزه نقشه تهران را یک فرصت طلایی برای مطالعه در خصوص اطلاعات جغرافیایی دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ